Czy osoby implantowane mają „specjalne” zasady podczas egzaminów i sprawdzianów?
Jak przebiega część ustna egzaminów w przypadku osób niesłyszących? Co jeśli uczeń ma trudność ze zrozumieniem pytania lub go nie usłyszy?
Czy systemy FM wspomagające słyszenie otwierają uczniom drogę do ściągania?
A także historia Weroniki, której niemal nie dopuszczono do matury z powodu posiadania implantów słuchowych.
W najbliższym webinarze pt.:
Szkoła z implantem. Jakie zasady obowiązują zaimplantowanego ucznia podczas egzaminów i sprawdzianów?
7 września (środa), o godz. 20:00
zgłębimy temat funkcjonowania ucznia z implantem w szkole.
Dowiemy się czy podczas sprawdzianów, egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego uczniów implantowanych lub aparatowanych obowiązują inne warunki niż rówieśników? Czy te kwestie są oficjalnie ustrukturyzowane w ustawie o systemie oświaty? Poznamy stanowisko Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, a także osobiste doświadczenia i obawy uczniów.
A pomogą nam w tym nasi znakomici goście – eksperci:
→ dr Marcin Smolik – dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
→ mgr Agnieszka Depowska – pedagog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej, Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS,
→ Michał Kaczyński – technik aparatury medycznej, zajmujący się kalibracją i naprawą procesorów mowy w punkcie serwisowym,
→ Weronika Niczyporuk – zaimplantowana artystka sceniczna, teatralna, za którą już egzamin maturalny,
→ Nikola Surdel (i jej mama Agata) – zaimplantowana nastolatka, korzystająca w szkole z systemu wspomagającego słyszenie, przed nią w tym roku szkolnym egzamin ósmoklasisty.
Webinar poprowadzi
Agnieszka Dechnik
Wolontariuszka Fundacji.
Mama zaimplantowanego Jasia, który urodził się z głuchotą czuciowo-nerwową obustronną oraz wzmożonym napięciem mięśniowym. Losy Jasia można śledzić na blogu Daj mi usłyszeć Twój głos – Jaś w świecie dźwięków.