Uroczystość była wspaniałą okazją do złożenia podziękowań wszystkim tym, którzy na co dzień wspierają działania Fundacji oraz jej Podopiecznych i rodziny.
Wyróżnienia Złotego Ślimaka – symbolu cichego, ale wytrwałego postępu, który odnosi się do skuteczności w przełamywaniu barier komunikacyjnych i społecznych, przyznane przez Radę Fundacji w 4 kategoriach: Biznes i Korporacje, Społeczni Bohaterowie, Zdrowie i Opieka, Sztuka, Kultura, Kreacja, otrzymali: Firma Trefl, Szkolne Koło Wolontariatu Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie, dr hab. n. o zdr., dr inż., prof. IFPS Artur Lorens oraz dr inż. Adam Walkowiak, a także Orkiestra OSP Nadarzyn.
Uczestnicy Gali wzięli udział w aukcji charytatywnej, z której dochód w całości zostanie przekazany na cele statutowe Fundacji. Każda wylicytowana pozycja to krok w stronę lepszej przyszłości dla osób dotkniętych dysfunkcją narządu słuchu. Wszystkim Darczyńcom serdecznie dziękujemy.
Galę poprzedził przedpremierowy pokaz filmu „Przypadek Beethovena” w reżyserii Luizy Budejko, który pokazuje historie pacjentów leczonych przez zespół prof. Henryka Skarżyńskiego – założyciela Fundacji SŁYSZĘ.
Podczas uroczystości nie zabrakło również przeżyć artystycznych. Specjalnie przygotowane na tę uroczystość recitale, wykonali SARSA oraz Maciej Miecznikowski.
Galę poprowadzili: Miłka Skalska oraz Krzysztof Łobodziński.
Jesteśmy wdzięczni za ogromne wsparcie i niezwykle ciepłe przyjęcie I Gali Fundacji Profesora Skarżyńskiego „Słyszę” wszystkim Gościom, patronom oraz mediom. Państwa obecność, zaangażowanie i pozytywna energia sprawiły, że ten wyjątkowy wieczór pozostanie w naszej pamięci na zawsze.
Bardzo dziękujemy za wsparcie naszego wydarzenia firmom i instytucjom, w szczególności: Gmina Nadarzyn, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Stowarzyszenie „Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej”, Grycan, Yamaha Music Global, partnerom Gali: Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS, Instytut Narządów Zmysłów, Art in House – Dom Aukcyjny i Galeria Online, CD PROJEKT RED, SprintAir – European Charter Airlines, Dentalove Clinic, Omega Group, oraz partnerom medialnym: Świat Lekarza, Radio Bogoria, TVP3 Warszawa, Rzeczpospolita, Mediaplanet, Medycyna Praktyczna dla pacjentów.