Refundacja/zwrot kosztów poniesionych przez Podopiecznego
Aby można było rozpocząć proces Refundacji, najpierw musi nastąpić zakup w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (karta, przelew) przez Podopiecznego lub Opiekuna. W takiej sytuacji:
- Podopieczny/Opiekun zobowiązany jest do posiadania faktury lub innego rodzaju rachunku wystawionego zgodnie z zasadami z punktu 1 (Elementy, które powinna zawierać faktura) wraz z zestawieniem kosztów. Po przesłaniu do nas dokumentu i jego rozpatrzeniu, pieniądze przelewane są na konto Podopiecznego lub Opiekuna,
- refundacji podlegają faktury/rachunki wystawione od dnia zawarcia Umowy z Podopiecznym lub Opiekunem,
- w przypadku braku informacji na fakturze, która potwierdza, że faktura została opłacona (np.: zapłacono: kartą, gotówką) należy dostarczyć dokument potwierdzający poniesiony wydatek, np. wydruk z konta.
- przekazane do Fundacji faktury nie mogą być starsze niż 12 miesięcy.
Ze środków można korzystać od momentu pojawienia się dodatniego salda, które umożliwi pokrycie wydatku. Minimalna kwota refundacji to 100 zł.
Zasady wydatków finansowych oraz ich dokumentowania
- Jakie elementy powinna zawierać faktura, rachunek podlegający refundacji lub opłaceniu przez Fundację. Rachunki i faktury podlegające refundacji lub do opłacenia bezpośrednio u wystawcy/kontrahenta muszą być:
- Wystawione na dane Podopiecznego (imię, nazwisko, adres i numer podopiecznego nadany przez fundację).
- Bez żadnych skreśleń i poprawek na pierwszej stronie.
Pamiętaj! Fundacja może pokryć wydatki za zakupy i usługi dla Podopiecznego, a nie dla innych członków rodziny.
Opłacenie kosztów
Możesz wysłać faktury, które dopiero należy opłacić. Każdy taki dokument zostanie przez nas opłacony w terminie 14 dni. Warunkiem jest jednak posiadanie takiej ilości środków na subkoncie dziecka.
Zapłata przez Fundację
- W sytuacji, kiedy Podopieczny/Opiekun nie dysponuje środkami własnymi, aby pokryć koszty zakupu może przekazać Fundacji fakturę pro forma lub kosztorys, na podstawie których środki zostaną przekazane przez Fundację bezpośrednio na konto wystawcy dokumentu. Dokument musi zawierać dane Potrzebującego, informację za co będzie wykonana płatność i poprawne dane bankowe, umożliwiające wykonanie przelewu.
- Po dokonaniu zakupu Podopieczny/Opiekun jest zobowiązany wysłać Fundacji fakturę w ciągu 30 dni roboczych od daty jej wystawienia, potwierdzającą zrealizowanie zakupu.
- Faktura musi zawierać wszystkie elementy, o których mowa w pkt. 1. dokumentu.
BRAK DOSTARCZENIA FAKTUR MOŻE SKUTKOWAĆ WSTRZYMANIEM KOLEJNYCH PRZELEWÓW I REFUNDACJI DO MOMENTU WYJAŚNIANIA SPRAWY.
Refundacja wydatków
Szczegółowe informacje dotyczące rozliczanych faktur znajdą Państwo w pliku ” Rozliczenie kosztów P-04″.
Pobierz druk: Rozliczenie kosztów P-04,
Wyślij do nas opłacone faktury, za które chcesz otrzymać zwrot wraz z drukiem Zestawienie kosztów.
Minimalna kwota refundacji to 100 zł.
Pobierz druk: ZESTAWIENIE KOSZTÓW
Faktury można rozliczyć szybko i sprawnie. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami!